Od 11. septembra 1937. godine do svog ovogodišnjeg, 86. rođendana Beogradski sajam je fizički preplivao samo Savu, ali je istorijski, suštinski, nemerljivom snagom brenda i globalnog autoriteta mnogo puta premrežio planetu, dotakao svaki njen kutak, ugostio svakog gosta, primao i odašiljao energiju koja je uvek činila bolje, život i opštu korist.
               
Za to vreme Beogradski sajam je bio ugrađen u privredne temelje čak sedam država i političkih sistema, opslužio preko 520 hiljada izlagača iz 180 država, ugostio 65 miliona posetilaca, organizovao oko 3500 sajamskih manifestacija različitih profila i formata, koji su u proseku privlačili po dvadesetak hiljada ljudi.

Jedan od najprepoznatljivijih simbola Beograda i Srbije, centralno je mesto okupljanja poslovnih ljudi, izlagača i posetilaca iz različitih delova sveta sa odgovornošću nosioca sajamske industrije u regionu. Beogradski sajam je bio i ostao nezaobilazno mesto za promociju i razvoj različitih aspekata društva i platforma za promociju privrede, na kojoj kompanije iz različitih sektora imaju priliku da predstave svoje proizvode, usluge i inovacije, što doprinosi razvoju privrede i stvaranju poslovnih veza i unutar zemlje i sa inostranstvom; kao regionalni magnet za izlagače iz celog sveta, što doprinosi internacionalizaciji srpske privrede i stvaranju mogućnosti za izvoz domaćih proizvoda; kao svojevrsni edukator i inovator, koji svojim programima i izložbama promoviše inovacije i obrazovanje u različitim oblastima, kao što su tehnologija, zdravlje, poljoprivreda, medicina ili kultura; kao promotor i promoter malog i srednjeg preduzetništva, čime malim i srednjim preduzećima pruža priliku da se predstave široj javnosti i steknu kontakte sa potencijalnim partnerima i investitorima, pa čak i kao turistička atrakcija koja privlači posetioce iz različitih delova sveta i značajno doprinosi turističkoj industriji grada i zemlje.

Pred novovremenim Beogradskim sajmom su izazovi koji sve više postaju tekovine civilizacije: digitalna transformacija, koja uključuje i virtuelne i hibridne modele sajmova, ekološka održivost, personalizacija podataka o izlagačima i posetiocima, brojni novi sektori koji doživljavaju brz rast, globalizacija i internacionalizacija poslovanja, veće angažovanje samih posetilaca itd. Sve to na svoj način radikalno oblikuje budućnost sajamske industrije, pa i Beogradskog sajma, čineći ga dinamičnijim i prilagodljivijim, kako bi zadovoljio potrebe izlagača i posetilaca u vremenima u kojima živimo.
                              
Autoritet i značaj specijalizovane izložbe EXPO 2027, kojoj su Beograd i Srbija domaćini, a na čijoj će lokaciji, po zatvaranju njenih kapija, biti novi gravitacioni orijentir sajamske industrije ovog dela Evrope, traže od Beogradskog sajma da već od ovog rođendana odbrojava vreme, koje ni na sekundu neće stati. Beogradski sajam je spreman.