• Alfa Romeo okončao je prvo polugodište 2023. sa izvanrednim ciframa: širom sveta, broj registracija povećao se za 57%.
  • Isti rezultat u Evropi ukazuje na povećanje od 100% u odnosu na isti period u 2022.
  • Na Bliskom Istoku i u Africi, brojke ukazuju na eksponencijalni rast: povećanje od 173% u odnosu na isti period u 2022.
  • Na kineskom tržištu, za koje brend smatra da ima strateški značaj, brojke su stabilne. Vredno pominjanja je i povećanje prodaje Giulia sedana od 35%.
  • U azijskom regionu, treba ukazati i na debi brenda Alfa Romeo u Hongkongu. Proslavljen je otvaranjem prvog zvaničnog Alfa Romeo prodajnog salona, čime je prisustvo legendarnog italijanskog brenda u ovom delu sveta ojačano. 
  • U SAD, gde je Tonale upravo postao dostupan, glavne stavke su rezultati u oblasti kvaliteta: Alfa Romeo je među vodećim premijum brendovima, i treći u industriji, u skladu sa Inicijalnom studijom kvaliteta (IQS) JD Power-a za 2023.

Nakon rekordnog prvog kvartala, Alfa Romeo je završio prvu polovinu godine sa značajnim povećanjem rezultata. To potvrđuje njegov čvrst strategeški plan, koji se zasniva na strategiji posvećenoj u sveukupnom kvalitetu, disciplini i rigoroznosti u ostvarivanju dugoročnih ciljeva.

Godina 2023. se pokazuje kao kompleksna i puna globalnih varijabli koje predstavljaju izazove, ali odlični poslovni rezultati u prvom polugodištu potvrđuje zamah iz prvog kvartala i konsolidaciju jasnog i stabilnog rasta.

Globalno, registracije su porasle za 57% u poređenju sa prvom polovinom 2022. godine, pri čemu je Evropa zabeležila snažan i stabilan rast: vrednosti su se udvostručile (rast od 100%).  Na području gde je rast snažan i ujednačen, ostvareni su izvanredni rezultati u Francuskoj (+123%), Nemačkoj (+116%) i Italiji (+131%).

U regionu Bliskog Istoka i Afrike, nastavljen je snažan i ujednačen rekordan rast.  Povećanje od 173% potvrđuje veoma pozitivan trend koji je postao konstanta od 2022. godine, kada je Turska postala globalni lider u pogledu stopa rasta obima prodaje. A eksponencijalno pozitivan trend se nastavlja na isti način, sa vrednostima koje su povećane više od deset puta. Kao konsolidacija rezultata u regionu, brojke u Izraelu su porasle za 40%, a u UAE za 37%.

Azija predstavlja ključno strateško područje za brend Alfa Romeo. Prodajni rezultati za prvu polovinu godine su stabilni i u skladu sa rezultatima za isti period 2022. godine, sa upečatljivim brojkama u Kini, gde su registracije zabeležile rast od 94% u maju u odnosu na isti mesec 2022. godine. Komercijalni uspeh modela Giulia je u Kini ponovo bio značajan, beležeći rast od 35% tokom šestomesečnog perioda.

Kao dokaz fokusa na ovo područje, Alfa Romeo je nedavno predstavio novi model Giulia i novi model Stelvio u Kini, a prvi prodajni salon Alfa Romeo automobila u Hong Kongu je ponosno započeo svoje poslovanje.

U SAD-u, rezultati u pogledu kvaliteta su upečatljivi, na osnovu studije IQS koju je sproveo JD Power, globalni lider u istraživanjima potrošača, konsultantskim uslugama i analizi podataka. Njihova studija „Inicijalna studija kvaliteta“ (IQS) ističe izuzetne rezultate koje je postigao Alfa Romeo, koji je zabeležio jasno poboljšanje u poređenju sa 2022. godinom.  J.D. Power je intervjuisao kupce Alfa Romeo vozila 90 dana nakon kupovine i pratio eventualne probleme koji su se pojavili na 100 vozila (PP100) kako bi procenili performanse Alfa Romeo vozila.
Alfa Romeo je zauzeo prvo mesto među premijum brendovima i rangiran je treći u industriji. U poređenju sa 2022. godinom, Alfa Romeo je napredovao za 24 pozicije – najbolji rezultat u pogledu rasta u ovogodišnjoj studiji IQS.

Takođe, Alfa Romeo Stelvio je ostvario najviši rezultat među velikim brojem konkurenata u segmentu premijum kompaktnih SUV vozila.

Žan Filip Imparato (Jean-Philippe Imparato), izvršni direktor brenda Alfa Romeo:

Rezultati za prvu polovinu godine potvrđuju rad celog tima. Postižemo ciljeve koje smo postavili sebi sa velikom skromnošću i požrtvovanošću. Disciplina sa kojom sprovodimo našu strategiju temelji se na želji da postanemo lider u premijum sektoru po pitanju kvaliteta, a nagrade koje smo dobili to potvrđuju. Stoga održavamo našu posvećenost i odlučnost kako bismo osigurali da 2023. godina završi sa rezultatima koji ostaju na pravom putu i postaju još bolji od izuzetno pozitivne prve polovine godine.

*Izvor: Stellantis Analytics, na osnovu zvaničnih javnih podataka o registracijama iz relevantnih zemalja