- Čista CCS EBITDA iznosi 411 miliona USD u Q2 2023 i 1,125 miliona USD u prvoj polovini 2023. godine, rezultat na koji utiču spoljni makro uticaji i odliuke vlada u Centralnoj i Istočnoj Evropi
- Upstream EBITDA dostigla je 99 miliona USD u Q2 2023, pogođena neočekivanim porezima, slabljenjem cena ugljovodonika i prekidom proizvodnje u Kurdistanu
- Downstream CCS EBITDA ostvarila je rezultat od 102 miliona USD u Q2 2023 zbog regulatornog uticaja, pritiska na marže u petchem i manje povoljnog makro uticaja u preradi
- Consumer Services EBITDA značajno je porasla u odnosu na isti period prošle godine i iznosi 175 miliona USD u Q2 2023, zbog ublažavanja propisa o ograničenju cena i boljih non-fuel performansi
- Procenjeni uticaj ukupnih državnih taksi u CEE regionu iznosio je oko 600 miliona USD u Q2 2023
- Smernice za EBITDA za celu 2023 su postavljene na približno 2.5 milijarde USD
Budimpešta, 4. avgust 2023. – MOL Groupa je danas objavila finansijske rezultate za drugi kvartal i prvu polovinu 2023. godine. U prvih šest meseci ove godine MOL Groupa je ostvarila EBITDA od 1,125 miliona USD dok je u drugom kvartalu EBITDA dostigla 411 miliona USD. Oba segmenta i Downstream i Upstream rezultati su pogođeni pogoršanjem makro uslova i bili su opterećeni ogromnim državnim nametima, uključujući dodatne poreze i dodatne naknade za rudarske naknade. Štaviše, rezultati u drugom kvartalu su takođe bili opterećeni novim dodatnim porezom na prihod u Mađarskoj u iznosu od 315 miliona USD za celu 2023. godinu, koji je u potpunosti definisan kao jednokratni trošak u Q2. Consumer Services segment se oporavio od prošlogodišnjih najnižih vrednosti i učestvuje sa skoro 43% u ukupnoj EBITDA MOL Grupe, delimično ublažavajući efekat nepovoljnog spoljašnjeg uticaja. MOL Grupa je postavila svoje smernice za EBITDA za celu 2023. na približno 2,5 milijardi USD.
Predsednik i izvršni direktor Zsolt Hernádi prokomentarisao je rezultate::
“The macro environment was not good enough to counterbalance the negative effects of governments’ interventions in the CEE region that have no doubt left their marks on our results in the first half of the year and especially in the 2nd quarter of 2023. The current level of governments’ takes – unless these extraordinary measures are phased out in the near future – will deteriorate MOL Group’s competitiveness and burden our cash flow generation needed for our investment plans. Disregarding the negative external effects, MOL Group’s operational performance was robust, the businesses continued with their strategic investments and MOL Group also managed to launch its new waste management business line.”
Upstream EBITDA je opala na 99 miliona USD u Q2 2023. i dostigla 382 miliona USD u prvoj polovini 2023. godine, što predstavlja smanjenje od 83% i 65% u poređenju sa istim periodima prošle godine. Pojednostavljeno generisanje slobodnog novčanog toka divizije je praktično nestalo u Q2 2023. zbog dodatnog poreza na prihode i ekstra tantijema za rudarski sektor koje je naplaćivala mađarska vlada, a smanjenje cena ugljovodonika imalo je negativan uticaj i na rezultate. Obim proizvodnje nafte i gasa opao je za 5 odsto u Q2 u odnosu na isti period prethodne godine, pošto je proizvodnja na polju Šaikan (Shaikan) u Iračkom Kurdistanu zaustavljena zbog zatvaranja izvoznog gasovoda tokom ovog kvartala. Kao rezultat izuzetnih napora u skladu sa MOL-ovom posvećenošću regionalnoj sigurnosti snabdevanja, proizvodnja u Mađarskoj je porasla za 6,5% na godišnjem nivou u ovom kvartalu, čime je obim proizvodnje na nivou grupe za prvih šest meseci dostigao 91,6 mboepd, što je znatno iznad proizvodnih smernica.
Downstream Q2 2023 čista CCS EBITDA smanjena je na 102 miliona dolara, dok je polugodišnji rezultat iznosi 487 miliona dolara. Značajno smanjenje u drugom kvartalu izazvano je dodatnim porezima, kao što su jednokratni dodatni trošak poreza zasnovan na prihodima, i slaba marža na petchem kombinovana sa potražnjom i pritiskom cena. Potražnja za motornim gorivima u Mađarskoj je opala za 12% u odnosu na Q2 2022. pošto je gornja granica povećala potrošnju u baznom periodu, dok je potražnja porasla u drugim zemljama CIE, posebno u Hrvatskoj (+8%); u celini, ukupna prodaja proizvoda ostala je ista za Grupu.
Consumer Services EBITDA u Q2 2023 je skoro učetvorostručena u odnosu na isti period prošle godine i dostigla je 175 miliona dolara, čime je rezultat divizije u prvoj polovini godine iznosio 301 milion dolara. Olakšavanje propisa o ograničenju maloprodajnih cena u regionu Centralne i Istočne Evrope, dalje širenje ponude u non-fuel segmentu i odličan interni učinak bili su glavni pokretači povećanih rezultata. Istovremeno, obim prodaje u drugom kvartalu 2023. porastao je za 16% u odnosu na prethodnu godinu, podržan sa više od 200 miliona litara pozitivnog neorganskog uticaja kupovine Lotosa u Poljskoj, dok je količina prodatog goriva porasla u većini zemalja, osim u Mađarskoj, gde se potražnja normalizovala nakon ukidanja ograničenja cena. Broj lokacija Fresh Corner porastao je na 1.180 u drugom kvartalu 2023. sa 1.103 u istom periodu prošle godine.
Gas Midstream EBITDA značajno je porasla u odnosu na isti period prošle godine i u Q2 2023. Je porasla na 60 miliona USD pošto je ojačala potražnja za prekograničnim kapacitetima, čime su rezultati u prvoj polovini godine iznad 139 miliona USD. Zbog nižih nabavnih cena gasa nego u istom periodu prošle godine, dobrim rezultatima su doprineli i smanjeni operativni troškovi.
O MOL Grupi
MOL Grupa je integrisana, međunarodna naftna i gasna, petrohemijska i retail kompanija sa sedištem u Budimpešti, Mađarska. Posluje u više od 30 zemalja sa dinamičnom međunarodnom radnom snagom od 24.000 ljudi i iskustvom u industriji od preko 100 godina. Unutar integrisanog lanca snabdevanja MOL Grupe posluju tri rafinerije i dva petrohemijska pogona u Mađarskoj, Slovačkoj i Hrvatskoj. MOL poseduje mrežu od skoro 2400 servisnih stanica u 10 zemalja Centralne i Jugoistočne Evrope. MOL-ove istraživačke i proizvodne aktivnosti podržane su sa više od 85 godina iskustva u oblasti ugljovodonika i 30 godina u ubrizgavanju CO2. Trenutno postoje proizvodne aktivnosti u 8 zemalja, a istraživačke u 10 zemalja.
MOL je posvećen transformaciji svojih tradicionalnih operacija zasnovanih na fosilnim gorivima u niskougljenični, održivi poslovni model i teži da do 2050. postane ugljenično neutralna uz oblikovanje niskokarbonske cirkularne ekonomije u Centralnoj i Istočnoj Evropi.