Pernod Ricard, svetski poznat proizvođač alkoholnih pića, već sedmu godinu učestvuje na Beogradskom maratonu i tim povodom donira sredstva za inicijativu „Bitka za porodilišta“ Fonda B92. Zahvaljujući zalaganju zaposlenih Pernod Ricard Srbija i kolega iz Bugarske koji su im se pridružili, ove godine Institut za neonatologiju će dobiti najnoviji aparat za pregled – revolucionarni binokularni indirektni oftalmoskop.
Beogradski maraton je poznat kao manifestacija koja privlači trkače iz celog sveta, ali i predstavlja priliku za kompanije da doprinesu razvoju lokalne zajednice putem različitih humanitarnih akcija.
“Velika je privilegija učestvovati u jednom ovakvom projektu, koji oslikava posvećenost naše kompanije zdravlju i dobrobiti najmlađih. Na ovo sa ponosom gledamo kao na još jednu zajedničku pobedu u nizu, ali smo isto tako svesni da je do krajnjeg cilja ostao još dug put. Mi smo spremni da već od ovog trenutka nastavimo ‘maraton’ za bolje sutra“, rekao je ovom prilikom Vladimir Pavlović, Generalni direktor Pernod Ricard-a za Srbiju i Crnu Goru.
Od kada je kompanija Pernod Ricard pre nekoliko godina počela da donira opremu zdravstvenim ustanovama u Srbiji, obezbeđena su brojna tehnička sredstva od izuzetnog značaja za prevenciju i lečenje najtežih bolesti. Kompanija je za to vreme donirala Narodnom frontu 3 CTG aparata, bolnici u Jagodini mobilni inkubator, subotičkom porodilištu 3 CTG aparata, Opštoj bolnici u Čačku pacijent monitor sa EKG-om i neonatalni aspirator, fototerapijsku lampu za lečenje žutice kod novorođenčadi u bolnici u Aranđelovcu, kao i dva protokomera za terapiju kiseonikom i jedan mikser za kiseonik i vazduh Institutu za neonatologiju u Beogradu, a istoj instituciji će ovog puta biti dodeljen već pomenuti binokularni indirektni oftalmoskop.
Reč je o aparatu koji se koristi za pregled fundusa prevremeno rođenih beba. Njegova uloga je od izuzetnog značaja za rano otkrivanje retinopatije (ROP) kod nedonoščadi. Retinopatija nedonoščadi je bolest koja se javlja isključivo kod prevremeno rođene dece i izaziva abnormalni rast nerazvijenih i nezrelih krvnih sudova mrežnjače. Uz redovne preglede fundusa indirektnim oftalmoskopom, moguće je verifikovati pojavu različitih stadijuma prevremene retinopatije. Ovaj uređaj ima ogromnu preventivnu ulogu iz razloga što određene faze ROP-a zahtevaju hitnu intervenciju, u suprotnom može doći do slepila.
Ovom donacijom, sedmu godinu zaredom, ostvareni su ciljevi akcije „Bitka za porodilišta“ Fonda B92, u okviru koje je opremljeno više od 40 porodilišta i dečjih bolnica.
Kao dodatak humanitarnim akcijama, Pernod Ricard Srbija će u narednom periodu lansirati projekat digitalne etikete. Pružanjem preciznih informacija o nutritivnim vrednostima, sastojcima proizvoda i odgovornoj konzumaciji, digitalna etiketa pomaže potrošačima da prave informisane i odgovorne izbore. Trudnice su posebno osetljive na uticaj alkohola i od najvećeg je značaja da imaju pristup adekvatnim informacijama, u cilju očuvanja zdravlja.
Pernod Ricard donacija Institutu za Neonatalogiju na Beogradskom maratonu oslikava stalnu posvećenost kompanije društvenoj odgovornosti, kao i zdravlju i dobrobiti zajednice. Lansiranje digitalne etikete u Srbiji je značajan korak u pravcu adekvatnog informisanja potrošača, i zaštite zdravlja osetljivih grupa kao što su trudnice.
O kompaniji Pernod Ricard
Pernod Ricard je svetski broj 2 u vinima i žestokim alkoholnim pićima sa konsolidovanom prodajom od 10.701 miliona evra u fiskalnoj godini 2022. Grupa, koja poseduje 17 od “Top 100 Spirits Brands”, poseduje jedan od najprestižnijih i najsveobuhvatnijih portfolija u industriji, sa preko 240 vrhunskih brendova distribuiranih na više od 160 tržišta. Portfolio Pernod Ricarda uključuje Absolut votku, Ricard pastis, Ballantine's, Chivas Regal, Royal Salute i The Glenlivet škotski viski, Jameson irski viski, Martell konjak, Havana Club i Malibu rum, Beefeater gin, Mumm i Perrier-Jouet šampanjce. Misija Grupe je da otključa magiju ljudskih veza donoseći „Dobra vremena sa dobrog mesta“, u skladu sa svojom mapom puta za održivost i odgovornost. Decentralizovana organizacija Pernod Ricard-a ovlašćuje svojih 19.480 zaposlenih da budu na terenu ambasadori svoje svrsishodne i inkluzivne kulture druženja, okupljajući ljude na smislene, održive i odgovorne načine za stvaranje vrednosti na duži rok. Ostvarujući svoj strateški plan Transform & Accelerate, Pernod Ricard se sada oslanja na svoju „Platformu za druženje“, novi model rasta zasnovan na podacima i veštačkoj inteligenciji kako bi zadovoljio promenljive zahteve potrošača.
Pernod Ricard je izlistan na Euronekt-u (Ticker: RI; ISIN kod:FR0000120693) i deo je indeksa CAC 40 i Eurostokk 50.