Otkazivanje letova i ogromne gužve na aerodromima širom sveta, potpuno su očekivane pojave, budući da se avio-industrija prema svim znacima ipak još uvek nije oporavila od pandemije korona virusa. Masovni štrajkovi aerodromskih radnika, uz druge faktore doveli su do velikog broja otkazanih letova širom Evrope, što je prema svemu sudeći predodredilo veoma varljivo leto 2023. godine čitave avio-industrije.
Iako se na prvi pogled činilo da će ambicije za dinamičnu letnju sezonu avio-kompanija biti ispunjene, izgleda da je realnost ipak drugačija. Rukovodioci Ameriken erlajnza u svom ambicioznom izveštaju s početka godine najavili su povećanje broja sedišta u svojim avionima. Međutim, ubrzo nakon toga, putnike su iznenadili otkazivanjem preko 50.000 planiranih letova, a najviše su bili pogođeni aerodrom O’Her u Čikagu i međunarodni aerodrom u Dalasu. Čini se da je stvar imala domino efekat i na druge kompanije. Nedavno je Lufthanza najavila otkazivanje i potencijalno odlaganje preko 30.000 letova iz svoje mreže destinacija, a slično je najavio i Rajaner, vodeća niskotarifna evropska kompanija – pre svega na rutama visoke frekvencije između Britanije i Irske.
Avio-kompanije i aerodromi često nemaju uticaj na otkazivanje i odlaganje letova. Nepovoljni vremenski uslovi nedavno su uticali na otkazivanje i pomeranje reda letenja na jednom od najfrekventnijih aerodroma u Njujorku – Džon F. Kenedi. Nedostatak delova u proizvodnji koji onemogućuje servisiranje, ali i isporuku aviona, prinudio je Transaviu da ukine 335 letova, a štrajkovi aerodromskih službi u Španiji protiv kompanije Er Europa, koji uveliko traju i za koje se ne zna kada će biti okončani, pogađaju celu industriju bez izuzetka.
Mnogi vazduhoplovni analitičari se slažu da će leto pred nama biti dinamično i za većinu avio-kompanija turbulentno, ali su predviđanja takva da avio-industrija može da podnese pritisak i izazove pred kojima se našla.