Foto: JP “Palić-Ludaš”


Kompanija Lidl Srbija, sa željom da doprinese podizanju svesti o očuvanju biodiverziteta u zemlji, donirala je sredstva u iznosu od 850.000 dinara Javnom preduzeću „Palić – Ludaš“, sa ciljem zaštite vlažnih staništa na području Parka prirode „Palić“ i Specijalnog rezervata prirode „Ludaško jezero“.

Održivo rešenje za očuvanje biodiverziteta na ovom području, projekat koji je Lidl podržao, predstavlja obezbeđene ispaše vodenih bivola i podolskih goveda – uz pomoć kojih se uspešno revitalizuje priroda i obnavlja ekosistem.
Kao društveno odgovorna kompanija, Lidl prepoznaje značaj održivosti, posebno vodeći računa o očuvanju prirodnih resursa – zato nastoji da svojim aktivnostima pomogne u rešavanju ekoloških izazova kako globalno, tako i lokalno. U našoj zemlji, lokacije na području okoline Palića i Ludaškog jezera suočavaju se sa isušivanjem vlažnih staništa, koje nastaje kao posledica prekomernog rasta vegetacije, što ugrožava postojeći biljni i životinjski svet. Održiva rešenja, poput ispaše podolskih goveda i vodenih bivola, omogućavaju vraćanje prirodne ravnoteže i dugoročno čuvaju ove ekosisteme.  
JP „Palić – Ludaš“ sprovodi ovaj vid ispaše na Palićkom jezeru od 2015. godine, a od 2017. godine i na Ludaškom jezeru. Kako bi osigurala kontinuiranu zaštitu ovih ekosistema, kompanija Lidl Srbija je svojom donacijom obezbedila hranu za životinje tokom zimskog perioda, kada ispaša nije moguća, kao i sredstva za održavanje štala i ograda koje su ključne za njihovu bezbednost i dobrobit.


„Izazovi zaštite biodiverziteta se čine kompleksnim i dalekim, ali kada obratimo pažnju na to da u našem bliskom okruženju nestaju veoma retke biljne i životinjske vrste – postaje jasno da moramo da učinimo nešto kako bismo očuvali prirodne lepote Srbije. Zato sa ponosom podržavamo projekat JP „Palić – Ludaš“ i verujem da ćemo nastaviti i u budućnosti“, izjavila je Aleksandra Mirić ispred CSR odeljenja u kompaniji Lidl Srbija.


Očuvanje prirode ispašom predstavlja rešenje zasnovano na prirodnim metodama, potpuno je održivo, a njegova primena donosi značajne ekološke i ekonomske benefite. Krda koja svakodnevno pasu u zaštićenim predelima Palićkog i Ludaškog jezera omogućila su povratak biljnih i životinjskih vrsta koje su prethodno napustile te predele usled isušivanja tla, poput močvarnih orhideja, sibirske perunike i malih svećica, ali i ptica kao što su čaplja govedarka i crvenonogi sprudnik. Vlažna staništa su izuzetno efikasni „upijači“ ugljen-dioksida i doprinose smanjenju emisija i očuvanju klimatske ravnoteže. Osim toga, kroz očuvanje vlažnog staništa čuva se i vodeni svet i unapređuju uslovi za mrest riba. Krda koja slobodno šetaju netaknutom prirodom predstavljaju i nesvakidašnju atrakciju, privlačeći brojne posetioce, čime se unapređuje i turistički potencijal Palićkog i Ludaškog jezera.
Već na leto, kompanija Lidl Srbija najavila je novu donaciju od 700.000 dinara, koja će biti usmerena na podršku i razvoj postojećih kapaciteta, sa posebnim fokusom na edukaciju i razvoj ekoturizma u ovom jedinstvenom području, sa željom da posetioci kroz brojne ekološke programe upoznaju vrednosti ovog zaštićenog područja.


O Lidlu
Kompanija Lidl, kao deo nemačke Švarc grupe (Schwarz Gruppe), predstavlja jednog od vodećih prehrambenih trgovinskih lanaca u Nemačkoj i Evropi. Posluje u 32 zemlje širom sveta, sa oko 12.350 prodavnica, kao i više od 220 logističkih centara i skladišta i oko 375.000 zaposlenih u 31 zemlji sveta. Svojim svakodnevnim aktivnostima preuzima odgovornost za ljude, društvo i planetu. Za Lidl, održivost znači svaki dan iznova ispunjavati svoje obećanje o kvalitetu. Učinak, poštovanje, poverenje, čvrsto na zemlji i pripadnost Lidlove su korporativne vrednosti koje su srce korporativne kulture, oblikuju svakodnevno poslovanje i čine osnovu za uspeh. Lidl je u 2023. fiskalnoj godini ostvario prodaju od 125,5 milijardi evra, a Švarc Grupa je zabeležila 167,2 milijarde evra.
Lidl je u Srbiji svoje prve prodavnice otvorio u oktobru 2018. godine i trenutno ima 77 prodavnica u 44 grada širom zemlje. Imamo dugoročne planove sa ciljem da potrošačima širom Srbije ponudimo jedinstveno iskustvo kupovine i najbolji odnos cene i kvaliteta, po čemu smo prepoznati u svetu. Na osnovu sertifikovanja od strane Top Employers Institute za najboljeg poslodavca, Lidl je nosilac sertifikata „Top Employer Serbia“ petu godinu zaredom i „Top Employer Europe” osmu godinu zaredom. Dodatno, u nezavisnim istraživanjima, potrošači u Srbiji su Lidl odabrali kao „Izabranu prodavnicu godine“, pečat koji dodeljuje organizacija „Izabran proizvod godine“, dok je na osnovu reprezentativnog uzorka Lidl u sklopu kampanje „Najbolje u Srbiji“ proglašen za „Miljenika potrošača“.