- Šest resursnih centara u Srbiji dobija asistivnu tehnologiju zahvaljujući partnerstvu UNICEF-a i Intesa fondacije
- Inovacije u obrazovanju otvaraju nove mogućnosti za decu sa smetnjama u razvoju
Beograd.- UNICEF u Srbiji i Intesa fondacija filantropska organizacija obezbedili su humanoidnog robota i asistivnu tehnologiju za šest resursnih centara u Srbiji da bi se omogućila veća dostupnost asistivne tehnologije deci sa smetnjama u razvoju.
Svaki paket asistivne tehnologije koji su dobili resursni centri sadrži 15 artikala, uključujući tastaturu sa uvećanim tasterima, komunikacione tastere, didaktičke igre i taktilna pomagala. Ovi proizvodi pomažu deci da prevaziđu prepreke u komunikaciji, socijalizaciji i učenju, i da razvijaju svoje potencijale, samostalnost i osećaj pripadnosti zajednici. Nabavljen je i jedan humanoidni robot koji je ustupljen školama na korišćenje. Humanoidni roboti predstavljaju visokotehnološka nastavna sredstva koja nastavnicima omogućavaju da kroz interaktivne metode i savremene pristupe uključe sve učenike, a posebno decu sa smetnjama u razvoju.

U okviru inicijative „Asistivne tehnologije za unapređivanje kvalitetnog inkluzivnog obrazovanja za svako dete”, zaposlenima u resursnim centrima organizovana je dvodnevna obuka kako bi naučili da koriste inovativna rešenja i tehnologije u podršci nastavnicima, roditeljima i deci u redovnim školama. Tokom treninga učili su kako da nastavnike osposobe za korišćenje robota u učionici, planiraju zanimljive obrazovne aktivnosti i razvijaju inkluzivne prakse koje podstiču učenje i socijalnu uključenost sve dece.
„Obrazovanje je temelj jednakih šansi i društva koje veruje u potencijal svakog deteta. Upravo iz tog razloga Intesa fondacija sa ponosom podržava inicijative koje omogućavaju svoj deci da rastu i uče rame uz rame sa svojim vršnjacima. Iako mlada, Intesa fondacija je za godinu i po dana svog rada donirala oko 1,6 miliona evra za različite socijalne inicijative, od čega 380.000 evra za obrazovanje dece i mladih, kao jednu od ključnih oblasti svog rada”, rekla je Marija Savić, upravitelj Intesa fondacije filantropske organizacije.
Uvođenje robota u obrazovni proces kombinuje prednosti tehnologije sa stručnim znanjem nastavnika i doprinosi boljoj motivaciji i rezultatima svih učenika.
„Uz podršku partnera kao što je Intesa fondacija, škole i nastavnici dobijaju resurse da svoju praksu unaprede i prilagode potrebama svakog učenika. Nastavnicima će ove nove tehnologije i digitalni alati pomoći ne samo da prilagode pristup učenicima, već i da podignu motivaciju sve dece u odeljenju”, istakla je Tanja Ranković, rukovoditeljka programa obrazovanja u UNICEF-u.
Asistivna tehnologija i robotika u obrazovanju predstavljaju evoluciju tradicionalnih nastavnih metoda i otvaraju prostor za pravednije i kvalitetnije obrazovanje, u kojem nijedno dete nije isključeno.
Poslovni sektor igra ključnu ulogu u unapređenju dobrobiti dece. Intesa fondacija svojom podrškom i saradnjom sa UNICEF-om potvrđuje da ulaganje u decu, ne samo da utiče na njihovu budućnost, već jača ekonomiju zemlje, doprinosi stabilnosti društva i otvara nove prilike za buduće generacije.