Da li novi “pežo 3008” može da ispuni zahteve moderne porodice je pitanje na koje smo pokušali da damo odgovor

Tekst: P.Živković

Foto, video: S.Petrović

Savremeni život je teško zamisliti bez automobila. Izabrati pravi nije lako. Vozilo koje mora prvenstveno da bude bezbedno, ali i višenamensko. Da bude svakodnevni radnik kuća-posao, škola, nabavke. Da vas i vašu porodicu vikendom odvede na neko lepo mesto za uživanje i opuštanje. Da komforno, sa mnogo stvari odete na letovanje, zimovanje. I da bude ekonomičan, što u ovim vremenima znači i “eko”.

A uz sve to i lep, atraktivan. Jer, ko ne voli da drugi gledaju njegovu “ljutu mašinu”.

pežo 3008

Da li novi “peugeot 3008” ispunjava sve te kriterijume?

“Peugeot 3008” hybrid

Obratili smo se za pomoć uvoznicima Peugeota za Srbiju, renomiranoj kompaniji Euroimpex Autogroup u beogradskoj Višnjičkoj ulici. Od više ponuđenih vozila, koja su na raspolaganju i kupcima koji žele probnu vožnju, izabrali smo “peugeot 3008” sa 1,2 benzinskim motorom i 48V hybridnim sistemom.

Dopao nam se na prvi pogled. Dizajn ispunjava jedan od zadatih “kriterijuma”: Lep je, atraktivan.Prijaće svakom pogledu

Unutrašnjost ćemo opisati kao naš (i većina) tinejdžer: Vau.

Pogledali ste fotke i naravno, jasno vam je zašto.

Prostora u kabini ima sasvim dovoljno.Sedišta i napred i nazad komforna udobna. Tu je i masaža , grejanje sedipta … Volan “presladak”, kažu mlađi članovi porodice sa kojima smo krenuli u višesatnu vožnju. Veliki ekran, originalan sa mnoštvom funkcija podataka i lako povezivanje – android i apple. Ma sve radi kao sat.

pežo 3008

Motor ima 1,2 litra radne zapremine i uz pomoć mild-hibridnog sistema koji mu dodaje par konja ide besprekorno. Tehničke podatke pogledajte na nekom od specijalizovanih sajtova. Mi ćemo samo reći da auto besprekorno leži na drumu, da ima, sijaset asistencija vozaču, ubrzava odlično, pregledan je, lak za parkiranje i veoma, veoma ekonomičan.

Menjač automatski i originalna ručica menjača.

peugeot 3008

Nismo uspeli da potrošimo ni šest litara benzina na 100 kilometara. Kažu u Peugeotu da ovaj hinridni sistem štedi više od dve litre goriva po gradu.

Dakle, ustanovili smo da automobil ispunjava i kriterijume bezbednosti (uz ceo paket asistencija tu je i šest vazdušnih jastuka), da je ekonomičan i upotrebljiv u svakodnevnim rutinama.

Odlazak na odmor

Prtljažnik ovog “fastback SUV” vozila je prilično velik. Podaci kažu 588 litara (sa oborenim naslonima zadnjih sedipta 1.663 lit.). To znači da mama i tata sa troje dece, mogu lagano da popakuju stvari za dvonedeljni odmor. Naravno “u granicama normale”.

U kabini ima zaista mnogo mesta za odlaganje priručnog prtljaga, raznih sitnica, flaša, grickalica. Rekosmo povezivost je odlična pa će klinci, kao i većina njihovih vrpšjaka, umesto zalepljenog nosića za staklo auta i gledanja predela kroz koji se prolazi dužnu pažnju posvetiti svom smartfonu.

Za udobnu vožnju, pored izvanrednog ogibljenja, sjajne zvučne izolacije, pobrinuće se i odličan dual klima sistem. Naravno, možete uživati u zvucima radija ili u svojim plej listama (spotifay je tu).

Kako je rezervoar 55 litara zapremine a potrošnja, kažu na otvorenom oko pet litara, jasno je da se nećete često zaustavljati na benzinskim pumpama.

Lako je zaključiti da je “peugeot 3008” po meri i potrebama velikog broja ljudi. I cenom, nešto višom od 35.000 evra je među najkonkurentnijim u svojoj klasi vozila.

Vaše pravo je da uživate.