Istraživanje brenda Orbit otkrilo načine na koji se mlade generacije nose sa stresom

Novo istraživanje* koje je sproveo brend žvakaćih guma Orbit, a koje se tiče svakodnevnih, životnih mikrostresova, otkrilo je da čak tri četvrtine ispitanika svakodnevno doživljava stresove. Vođen ovim otrežnjujućim podacima, Orbit je na zadatku da pomogne mladim generacijama u otkrivanju zabavnih i nekonvencionalnih načina kojima bi mogli efektivno da se nose sa mikrostresovima. Sa obzirom na to da je „vreme za sebe“ veoma ili izuzetno važno za čak 85% ispitanika generacije Gen Z i milenijalaca, Orbit je prepoznao problem i  lansirao je kampanju Chewtopia, koja nas podseća da izdvojimo momente za sebe u toku haotičnog dana, i služi kao vodič mladima za usresređivanje.   

Mikrostresovi su sitni, stresni trenuci koji se dešavaju svakog dana i oduzimaju vreme, energiju i entuzijazam. Bilo da su to loše vesti, sve teže zapošljavanje ili porast životnih troškova, istraživanje pokazuje da su milenijalci i Gen Z više pod stresom nego prethodne generacije u istim godinama. Kao lideri u stvaranju novih trendova i preispitivanju ustaljenog poretka, milenijalci i Gen Z se nisu suzdržavali kada su delili šta ih stresira u svakodnevnom životu, i kako se sa tim nose – koliko god to bilo čudno ili čudesno. 

Preopterećenost obavezama i nesuglasice sa prijateljima i porodicom najistaknutiji su problemi za čak 48% ispitanika, a doživljavaju ih makar jednom dnevno, otkrilo je Orbit istraživanje.  

Da bi se s ovim stresovima nosili, istraživanje je otkrilo da ih 44% ispitanika prevazilazi izolacijom od ljudi koji im taj stres izazivaju, 42% šetnjom napolju, a 38% njih se sa stresovima bori razgovorom o svojim osećanjima sa drugim ljudima. Drugi nam otkrivaju da se sa stresovima bore odlaskom u teretanu (25%), dok neki isti efekat postižu trčanjem (12%) ili slušanjem podkasta (19%), ističući da je za nošenje sa mikrostresovima način irelevantan – dok god je efikasan. 

Gen Z i milenijalci ‚‚vreme za sebe’’ smatraju izuzetno važnim jer im pomaže da se opuste (67%), daje vreme da uživaju u stvarima koje vole (62%), omogućava im da se isključe i fokusiraju na sebe (53%), ili da ostvare privatnost i napune baterije (46%). 

“Mikrostresovi mogu se da se manifestuju na različite načine, zavisno od osobe, i njima možemo da upravljamo kroz mnoge procese. Bilo da govorimo o mikrostresovima koje uzrokuju propuštanje autobusa, loš Wi-Fi ili beskrajna lista obaveza, Gen Z i milenijalci se sa brojnim mikrostresovima suočavaju svakodnevno. S obzirom na ove brige koje lebde nad mladim ljudima, mnogi smatraju da je ‚‚vreme za sebe’’ važno sredstvo za upravljanje stresom. Chewtopia je namenjena onima kojima je potreban trenutak mira, pružajući smernice mladim ljudima da se ponovo usredsrede”, izjavila je Katarina Lero, regionalna portfolio menadžerka za kategoriju žvakaćih guma.  

Iako je pojam mikrostresa poznatiji generaciji Gen Z nego milenijalcima, obe generacije mladih ljudi pronalaze kreativne načine da se sa njima suoče. Time što ’’vreme za sebe’’ čine svakodnevnim prioritetom, mlađe generacije svima mogu da nam budu primer kako da se efikasno nosimo sa stresom.

*Disclaimer: Svi dalji podaci potiču iz ovog istraživanja. Anketa je sprovedena od strane brenda Orbit u partnerstvu sa kompanijom Deep Dive Research and Consulting, i obuhvatila je 200 ispitanika. Anketa je bila aktivna od 19.04.2024. godine do 10.05.2024. godine.