Beograd, 14. novembar 2024 – U vezi sa nedavnim medijskim izveštavanjem o osiguranju od autoodgovornosti prema trećim licima i zelenom kartonu, Sekretarijat CEFTA želi javnosti da pruži još jasnije i detaljnije informacije po ovom pitanju.
Zajednički komitet CEFTA je usvojio Preporuku 1/2024 9. oktobra 2024. godine, koja Stranama CEFTA sporazuma predlaže mere za unapređenje procesa osiguranja od autoodgovornosti prema trećim licima na CEFTA tržištima.
Ključne mere su:
Konačni cilj (do oktobra 2026): omogućavanje vozačima iz jedne Strane CEFTA sporazuma da putuju u drugu Stranu CEFTA sporazuma bez zelenog kartona ili odgovarajućih dokumenata o osiguranju od autoodgovornosti prema trećim licima.
Srednji cilj (do oktobra 2025): smanjenje administrativnih taksi za dobijanje zelenog kartona i omogućavanje priznavanja osiguranja od autoodgovornosti prema trećim licima na osnovu registarskih tablica izdatih u stranama Multilateralnog sporazuma.
Pored toga, Zajednički komitet CEFTA je pozvao Strane da u potpunosti digitalizuju dokumente o osiguranju i pokrenu elektronsku razmenu ovih dokumenata. Cilj ove digitalne tranzicije je da se eliminiše potreba za fizičkim dokumentima o osiguranju prilikom putovanja unutar regiona CEFTA.
Ove mere se zasnivaju na Akcionom planu za uspostavljanje Zajedničkog regionalnog tržišta (prioritet 3.3) i Prioritetima predsedavanja CEFTA za 2024. godinu (prioritet 2).
Izvori:
CEFTA, sporazum o slobodnoj trgovini koji obuhvata ekonomije Zapadnog Balkana i Moldaviju, nastavlja da podržava regionalnu integraciju i saradnju. Za više informacija posetite www.cefta.int.
Za ceo tekst Preporuke 1/2024 na engleskom jeziku posetite: CEFTA Joint Committee Recommendation.
Za ceo Akcioni plan za Zajedničko regionalno tržište 2021-2024. na engleskom jeziku posetite: CRM Action Plan 2021-24.
Ceo tekst Prioriteta predsedavanja CEFTA za 2024. na engleskom jeziku dostupan je na 2024 Chairmanship Priorities.
Informacije na engleskom jeziku o Multilateralnom sporazumu se mogu naći na sajtu Saveta biroa: About Multilateral Agreement