Tekst: P. Živković

Foto: S. Petrović

Kineska HE “Tri klisure“ je hidroelektrana sa najvećom instalisanom snagom na svetu. Svaka od 32 turbine ima kapacitet od 700 MW, te kombinovano daju snagu od 22,5 GW.(Đerdap ima 6 hidroagregata snage po 190 MW.). Ta snaga odgovara snazi oko 15 nuklearnih reaktora.

Uključujući sve pristupne puteve, najduž imost na svetu je dug 55 km i povezuje Hong Kong sa Makaom i kopnenim glavnim gradom u Džuhaju.Most je koštao oko 20 milijardi dolara. Dizajniran da izdrži zemljotrese i tajfune, izgrađen je od 400.000 tona čelika, koliko je dovoljno za izgradnju 60 Ajfelovih kula.Čak 30 kilometara prostire se preko mora. Da bi omogućio prolaz brodovima, napravljen je i 6,7 kilometara dug podvodni tunel, koji se nalazi između dva veštačka ostrva…

Da li ćemo, i kad je automobilska industrija u pitanju biti svedoci nečeg ovsko grandioznpg što će nam doči iz Kine?

Sudeći i po izjavama čelnih ljudi evropskih auto- giganata taj tajfun sve je bliži. Teško će tu visoke carine nešto pomoći. Kinezi ne dolaze, ono su već tu, a trenutni modeli koji stižu u Evropu ( i Srbiju) su cenovno znatno ispod konkurencije, sa mnogo više opreme, a dizajn nas uvodi u novo doba. Predrasude o “slabom kvalitetu” Kinezi razbijaju vrlo jednostavno – model “čeri fx” koji smo testirali, baš kao i svi modeli ove kompanije (Chery) imaju garanciju od sedam godina. Uporedite sa garancijama koje daju znatno čuveniji evropski auto brendovi i shvatićete zašto je Karlos Tavares CEO Stellantisa, nedavno u Kragujevcu, rekao da se ” protiv uragana iz Kine moramo boriti boljim kvalitetom, efikadnijom proizvodnjom”.

“Chery FX” je razvijen u okviru koncepta Art in Motion (Umetnost u pokretu) baziranog na avangardnoj umetnosti, kao eksperiment sa konceptom, bojom i oblikom. Dizajnerska filozofija Art in Motion je zasnovana na ideji da funkcionalni dizajn takođe može biti neverovatno lep, da se može dodirnuti, gledati spolja i osetiti za volanom.  

Ma koliko bile ukorenjene predrasude jednostavno nestaju kad sednete za volan ovog lepotans

Naglašen je sportsk dizajn.Stilizovana rešetka hladnjaka, 18” dvobojne alu naplatci, “plutajući krov”( efekat je dobijen iz crne završne obrade B-stubova i C-stubova i zatamnjenih zadnjih prozora)  dinamična fastback karoserija, dnevna svetla u obliku slova T, dinamični pokazivači pravca. Bi- color, crno- bela kombinacija testnog modela, uz prelepe, atraktivne felne privlačila je poglede gde god da smo išli.

Unutrašnjost je još atraktivnija. Prednja sedišta su proizvedena od  visokokvalitetne perforirane eko kože, sa visokim jednodelnim naslonom za glavu i  unapređenom bočnom podrškom na jastucima sedišta. Mogu da se greju, ventiliraju…

Alcijska cena 22.990 evra

Klima je dual, automatska i ima prečistače vazduha. Ko kao pisac ovih redova pati od ambrozije zna kakav je ovo benefit.Tu su i dva dvostruka ekrana visoke rezolucije od 10.25” svaki, višebojno ambijentalno osvetljenje enterijera, bežično punjenje smartfona, ključa,, visoko-kvalitetnu akustika i obilje mogućnosti koje će posebno obradovati mlađe vozače jer su Instrument tabla i multimedijalni kompleks predstavljeni u obliku dvostrukih LCD ekrana ( rekosmo sa dijagonalom od 10.25 inča) sa HD rezolucijom i podrškom za Android Auto i Apple CarPlay.

Daljinskim ključem možete da,stsrtujete auto i da se rasladi (ugreje). Vrata se otključavaju automatski kada priđete vozilu.

Tu je i obilje asistencija vozaču, takozvani pametni ADAS sistemi.Od prilagodljivog tempomata, upozorenje na frontalni sudar, autonomnog kočenja u slučaju nužde, upozorenja na napuštanje trake, pomoć za ostanak u traci i automatsko prebacivanje između oborenih i dugih svetala, uz svu silu senzora, kamera. Grafika na ekranižu je sjajna i kada date ” đmigavac” augomobil če vam “prikazati položaj vozila i realističnu sliku okoline”.

Motor je benzinski 1.6Turbo uparen sa 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom. Bez po muke vam omogućuju odličnu dinamiku i udobnost u vožnji (Maksimalna snaga je 186 KS, maksimalni obrtni momenat je  290 Nm / 2000-4000 obrtaja u minuti).

Prosečna potrošnja nam se kretala od 7,5 do 8,5 litara na 100 km u zavisnosti gde smo kojeg dana vozili ( snimanje, rad motora u mestu, grad, van grada). Na otvorenom drumu, vam grada potrošnja će vas prijatno iznenaditi i kreće se oko 5,5-6,0 litara.

Cena je, u vom trenutku dok ovo pišemo, akcijska 22.990 evra.

Cheri fx .