FOTO: Palanački kiseljak, PR arhiva
U Generalnom Konzulatu Republike Srbije u Minhenu, organizovani su poslovni susreti domaćih privrednika, distributera i ugostitelja, sa kolegama iz Nemačke. Tokom događaja nemačkim privrednicima su predstavljeni proizvodi naših najboljih vinarija i destilerija. Kao jedina voda – najvišeg kvaliteta koja ispunjava i evropske standarde – predstavljena je domaća voda “Karađorđe”, sa izvorišta u Smederevskoj Palanci.
Osnovni cilj manifestacije je promocija srpskih proizvoda u Minhenu i otvaranje profesionalnih saradnji, u smislu plasiranja široke palete naših visoko nagrađivanih proizvoda. Prema mišljenju preko 400 poslovnih predstavnika iz Nemačke, odlično se pokazala i istakla voda “Karađorđe”.
Za pojedince “nova voda” na tržištu Srbije zapravo ima dugu istoriju, još od davne 1719. godine, kada se prvi put pojavljuje u zapisima turskog putopisaca Evlije Čelebije, i ozbiljnu medicinsku reputaciju, koju potvrđuju i najnovija balneološka ispitivanja. Voda najvišeg kvaliteta i bogatog mineralnog sastava pogodna je za svakodnevno korišćenje, te se kao takva našla i u Minhenu, a prema inicijalnim pregovorima uskoro bi se mogla naći u ugostiteljskim objektima i prehrambenim trgovinskim lancima i izvan naših granica.
Koliko bi ovo mogao biti važan iskorak za privredu Smederevske Palanke i samo termomineralno izvorište “Palanački kiseljak” – koje se nalazi u blizini fabrike “Karađorđe”, sa potvrđenim lekovitim sastavom vode koja izvire na dubini od 963m – možemo samo da naslutimo. Opšte je poznata činjenica da je banjski turizam u Nemačkoj vrlo razvijen i ima dugu tradiciju. Nemačka je jedna od vodećih zemalja Evrope kada su u pitanju banje i lečilišta, jer njeni stanovnici veoma cene lekovite vode i tradicionalno ih koriste u zdravstvene svrhe. Upravo je ovo praksa koju treba primeniti i šansa za razvoj banjskog turizma u Smederevskoj Palanci, po ugledu na evropske terme.
