Porsche udvostručuje ponudu modela za novi potpuno električni Macan 

  • Prvi Macan sa pogonom na zadnje točkove pruža visoku efikasnost
  • Novi Macan 4S sa do 380 kW (516 KS) snage overboost-a 
  • Off-road dizajn paket povećava svakodnevnu upotrebljivost
  • Nadogradnja Porsche Driver Experience-a

Štutgart. Porsche je udvostručio opseg modela za svoj prvi potpuno električni SUV. Fokus za Macan-a sa pogonom na zadnje točkove bio prvenstveno na visokoj efikasnosti i dometu. Novi Macan 4S će popuniti jaz između modela Macan 4 i Macan Turbo. Kao i modeli predstavljeni početkom 2024. godine, 4S je opremljen elektronski kontrolisanim Porsche Traction Management (ePTM) sistemom,. On raspoređuje pogonsku snagu između prednje i zadnje osovine. I to oko pet puta brže od konvencionalnog sistema sa pogonom na sva četiri točka.

Macan: baterija od 100 kWh i visokoefikasna energetska elektronika

Novi Macan, kojim Porsche ulazi u svet potpuno električnih SUV vozila, takođe dobija energiju od visokonaponske baterije.I to sa bruto energetskim sadržajem od 100 kWh. Pogon je obezbeđen isključivo motorom zadnje osovine koji se koristi u modelu Macan 4. Sa prečnikom 210 milimetara, aktivne dužine 200 mm i snage 250 kW (340 KS).

porsche macan

Impulsni inverter

Elektromotor ima impulsni inverter od 480 ampera (PWR) u kome se koristi visoko efikasan poluprovodnički materijal silicijum karbid (SiC) da bi se obezbedila veća efikasnost. Značajno smanjuje komutacione gubitke u PWR-u i omogućava veće frekvencije komutacije. U kombinaciji sa Launch Control-om, Macan proizvodi do 265 kW (360 KS) snage overboost, a maksimalni obrtni moment je 563 Nm. Od starta, automobil dostiže 100 km/h za 5,7 sekundi i ima maksimalnu brzinu od 220 km/h. Odustajanjem od pogona na sva četiri točka, Macan je 110 kilograma lakši od Macana 4 i stoga zahteva manje struje za pogon. Ovo rezultira kombinovanim WLTP dometom do 641 km.

Macan 4S: snažni elektromotori i PASM kao standard

Macan 4S ima novi motor na zadnjoj osovini i moćni SiC impulsni inverter od 600 ampera. Elektromotor ima prečnik od 230 milimetara i aktivnu dužinu od 150 milimetara. Zajedno sa motorom prednje osovine koji se takođe koristi u modelu Macan 4 i Turbo modelu, ovo rezultira izlaznom snagom sistema od 330 kW (448 KS) sa kratkim povećanjem snage do 380 kW (516 KS). Sa Launch Control-om, maksimalni obrtni moment je 820 Nm. Brojke performansi su shodno tome impresivne: sa Launch Control-om, 4S standardno ubrzava od 0 – 100 km/h za 4,1 sekundu i ima maksimalnu brzinu od 240 km/h. Ima kombinovani WLTP domet do 606 km. Macan 4S je standardno opremljen elektronskom kontrolom prigušenja Porsche Active Suspension Management (PASM).

Prilagodljivo vazdušno oslanjanje

Prilagodljivo vazdušno oslanjanje sa sistemom nivelisanja i podešavanjem visine, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) i upravljanje zadnjom osovinom omogućavaju da se šasija dodatno optimizuje za povećanje performansi i udobnosti.

Dva nova modela poseduju sve kvalitete druge generacije modela , uključujući progresivan, bezvremenski dizajn sa aerodinamikom optimizovanom dometom (cw = 0,25). Arhitektura od 800 volti Premium Platform Electric (PPE) omogućava DC kapacitet punjenja do 270 kW. Visokonaponska baterija se može napuniti od 10 do 80 procenata u roku od oko 21 minut na odgovarajućoj stanici za brzo punjenje.

Nova boja, novi točkovi, novi off-road dizajn paket

Nova boja eksterijera, Slate Grey Neo, sada je dostupna za sve Macan modele. Točak od 20 inčni na modelu  Macan S, dodat je portfoliju točkova. Novi paket dizajna za terensku vožnju je takođe opciono dostupan za sve modele, dodatno poboljšavajući svakodnevnu upotrebljivost Macan modela. Teški zemljani putevi i posebno strmi usponi i spuštanja mogu se savladati još lakše nego ranije. Izmenjena geometrija prednjeg branika povećala je pristupni ugao do 17,4 stepena, u zavisnosti od modela (sa vazdušnim vešanjem na posebno podignutom nivou). U kombinaciji sa prilagodljivim vazdušnim oslanjanjem, paket za dizajn van puta takođe povećava klirens od tla za 10 mm na 195 mm pri normalnoj postavci.

Dve boje u paketu

Porsche nudi paket u dve boje: u Vesuvius sivoj i u boji eksterijera. Prednji branik, bočne pragove, ploče difuzora i krovne ograde se zatim farbaju u skladu sa tim. U ponudi su i odgovarajući 21-inčni off-road točkovi u sivoj boji Vesuvius. Za kupce koji izaberu varijantu paketa za off-road dizajn u spoljašnjoj boji automobila, bočne lamele su takođe ofarbane u istu boju. Krovne ograde se mogu naručiti u crnoj, srebrnoj ili turbonit (samo Turbo).

Za modele Macan, Macan 4 i Macan 4S, off-road prednji branik sa umetkom u sivoj boji Vesuvius je takođe dostupan zasebno. Prilazni ugao se povećava kao i kod paketa za dizajn van puta.

Porsche Driver Experience sa novim dizajnom i novom funkcijom

Uvođenjem električnog Macana, Porsche je uveo potpuno novi sistem displeja i kontrole u ​​svoj uspešan SUV model. Porsche Driver Experience nudi mešavinu digitalnih i analognih elemenata. To uključuje instrument tablu sa zakrivljenim displejom od 12,6 inča, displej putnika od 10,9 inča, head-up displej sa tehnologijom proširene stvarnosti i ambijentalno osvetljenje sa komunikacijskim svetlom. Porsche je još jednom u potpunosti unapredio dizajn ekrana za sve modele. Sada se sastoji od emotivne animacije dobrodošlice, ažuriranog najsavremenijeg izgleda i nove aplikacije Themes koja se može koristiti za prilagođavanje boje pozadine ekrana i ambijentalnog osvetljenja kako bi odgovaralo boji eksterijera, sa dvanaest boja za izabrati.

Cene

Dva nova modela sada su dostupna za naručivanje i biće isporučena kupcima u drugoj polovini godine. Cene sa PDV-om i opremom za određenu zemlju počinju u Nemačkoj od 80.700 evra za Macan i 90.700 evra za Macan 4S.

Range Rover – performanse i luksuz