Od 27. februara 2024. godine u Službi za imigraciju i državljanstvo Grada Beča na usluzi je novi onlajn-asistent. Internet-stranica uprave je u potpunosti preuređena a tekstovi napisani razumljivim jezikom – kompleksan zakon, jednostavno objašnjen.
„Glavna tačka u reformi službe od samog početka bila je komunikacija sa klijentima. To je vrlo kompleksna zakonska materija koja dosledno mora biti primenjena. Istovremeno razumljiva informacija za klijente predstavlja obavezu“, objašnjava član gradskog veća za integracije Kristof Viderker.
Ranije je do poteškoća dolazilo posebno kada se prvi put podnosio zahtev, često su klijenti rezervisali termine u pogrešnom odeljenju, zbog čega su termini bili otkazani. Sada klijenti mogu da biraju različite opcije odgovora dok ne pronađu odgovarajući boravišni status.
„Pojedinačna pitanja vode ka našoj internet-stranici, gde je opisan odgovarajući boravišni status, uslovi, rokovi i potrebna dokumentacija. Takođe je onlajn rezervacija termina povezana sa odgovarajućim odeljenjem“, objašnjava šef odseka Georg Hufgard-Lajtner. Ukoliko se prilikom čitanja uslova pojave nejasnoće, upitnik se u bilo kom trenutku može pokrenuti ponovo.
Onlajn-asistent će se redovno ažurirati, a klijenti se pozivaju da daju predloge za poboljšanje upitnika. Zamenik gradonačelnika Viderker najavio je dalji razvoj službe za imigracije i poboljšanje informativnih usluga sa formatima za određene ciljne grupe. Fokus uprave je na strukturno ugroženim
© Pixabay