Stanovnici Evrope konzumiraju u proseku tek nešto više od 20 procenata preporučenog dnevnog unosa proizvoda od celog zrna, iako su upravo integralne žitarice povezane sa smanjenim rizikom od hroničnih bolesti, poput kardiovaskularnih i dijabetesa tipa 2.

Odabir kvalitetnih namirnica koje su najpribližnije svom izvornom obliku od ključnog je značaja za izbalansiranu i osvešćenu ishranu. Upravo zbog toga, sa željom da potrošačima omogući hranu za bolje sutra, kompanija Lidl kontinuirano obogaćuje svoj asortiman proizvodima koji nude zdravije i održivije izbore, kao što su to proizvodi od celog zrna žitarica.


Kako bi žitarica zadržala sva svoja nutritivna bogatstva, neophodno je da budu očuvane sve tri njene kompenente – ljuska, klica i endosperm – u svom originalnom odnosu, kakav su imale dok su rasle u polju. Takva, integralna žitarica od celog zrna, zadržava ljusku bogatu vlaknima i mineralima koji pomažu u održavanju stabilnog nivoa šećera u krvi. Takođe, proces uklanjanja ljuske i klice kod rafinisanih žitarica predstavlja jedan od glavnih problema današnje ishrane, jer dovodi do gubitka većine gorepomenutih hranljivih sastojaka.


„Važno je da osvestimo da naši svakodnevni izbori u ishrani imaju veliki uticaj na naš život. Zato treba vodimo računa da biramo zdravije alternative, na primer smeđi pirinač koji zadržava sve hranljive sastojke nasuprot belom koji se polira i time ih gubi. Na svakom pojedincu je da napravi taj jednostavan, a važan izbor, a mi smo tu da kao društveno odgovorna kompanija podržimo održive odluke ponudom u našem asortimanu“, izjavila je Aleksandra Mirić ispred CSR odeljenja kompanije Lidl Srbija. 


U Lidlovoj ponudi može se pronaći širok izbor proizvoda od celog zrna, koji pružaju nutritivne vrednosti izuzetno važne za zdravlje. Među njima su integralni hlebovi poput Maitre Jean-Pierre ražanog integralnog hleba, kao i integralni pirinač Golden Sun i ovsene pahuljice Crownfield i drugi. Od nedavno na policama se mogu pronaći i integralne špagete Combino, kao i integralni keks sa ovsenim pahuljicama Tastino, a kompanija najavljuje u narednom periodu još noviteta. Ovi proizvodi od celog zrna idealni su za one koji žele da izbalansiraju svoju ishranu i uživaju u zdravijim i održivijim obrocima.

Lidl o osvešćenoj ishrani – Hrana za bolje sutra

Kao jedan od vodećih prehrambenih trgovinskih lanaca u Evropi, Lidl Srbija prepoznaje svoj uticaj u pogledu načina ishrane kod ljudi i odgovorno se ponaša po pitanju zdravlja potrošača i planete. Zato se u okviru svoje strategije Lidl obavezao da će posvećeno raditi na tome da uz transparentnu komunikaciju pruži što širi asortiman ponude zdravijih i održivijih proizvoda.

Naučnici iz EAT – Lancet Commision tima redakcije „The Lancet“, koja se već 200 godina bavi aktuelnim temama iz oblasti medicine, nedavno su došli do saznanja da je „planetarna dijeta“ jedini mogući način da naša zemlja uspe da nahrani oko 10 milijardi ljudi do 2050. godine, a da ne ostane ugrožena. Naime, zbog načina na koji se hranimo, čak 55% biokapaciteta naše zemlje se troši za potrebe ishrane. Pomenuta „planetarna dijeta“ predstavlja preporučenu ishranu koja ne šteti planeti i preporučuje izbor namirnica na biljnoj bazi, kao i onih koje ostavljaju za sobom što manji karbonski otisak.

U skladu sa ovim saznanjima, kompanija Lidl Srbija donela je odluku da usmeri svoje poslovanje na podržavanje i promovisanje principa osvešćene ishrane koja će obezbediti pozitivan uticaj na opšte zdravlje ljudi i naše planete. Preporučuje se ishrana bogata, odnosno u većoj meri zasnovana na voću, povrću, orašastim plodovima, integralnim žitaricama, sa manjim udelom soli i šećera, kao i manje proteina životinjskog porekla. Na ovaj način će Lidl svojim potrošačima olakšati donošenje odgovornih odluka prilikom kupovine i time pozitivno uticati na svoj i život drugih ljudi, kao i zaštitu planete.

O Lidlu

Kompanija Lidl, kao deo nemačke Švarc grupe (Schwarz Gruppe), predstavlja jednog od vodećih prehrambenih trgovinskih lanaca u Nemačkoj i Evropi. Posluje u 32 zemlje širom sveta, sa oko 12.350 prodavnica, kao i više od 220 logističkih centara i skladišta i oko 375.000 zaposlenih u 31 zemlji sveta. Svojim svakodnevnim aktivnostima preuzima odgovornost za ljude, društvo i planetu. Za Lidl, održivost znači svaki dan iznova ispunjavati svoje obećanje o kvalitetu. Učinak, poštovanje, poverenje, čvrsto na zemlji i pripadnost Lidlove su korporativne vrednosti koje su srce korporativne kulture, oblikuju svakodnevno poslovanje i čine osnovu za uspeh. Lidl je u 2023. fiskalnoj godini ostvario prodaju od 125,5 milijardi evra, a Švarc Grupa je zabeležila 167,2 milijarde evra.
Lidl je u Srbiji svoje prve prodavnice otvorio u oktobru 2018. godine i trenutno ima 77 prodavnica u 44 grada širom zemlje. Imamo dugoročne planove sa ciljem da potrošačima širom Srbije ponudimo jedinstveno iskustvo kupovine i najbolji odnos cene i kvaliteta, po čemu smo prepoznati u svetu. Na osnovu sertifikovanja od strane Top Employers Institute za najboljeg poslodavca, Lidl je nosilac sertifikata „Top Employer Serbia“ petu godinu zaredom i „Top Employer Europe” osmu godinu zaredom. Dodatno, u nezavisnim istraživanjima, potrošači u Srbiji su Lidl odabrali kao „Izabranu prodavnicu godine“, pečat koji dodeljuje organizacija „Izabran proizvod godine“, dok je na osnovu reprezentativnog uzorka Lidl u sklopu kampanje „Najbolje u Srbiji“ proglašen za „Miljenika potrošača“.