Zajednička odgovornost banaka i građana

Oktobar je Evropski mesec sajber bezbednosti – period posvećen podizanju svesti o važnosti digitalne sigurnosti, posebno u oblasti finansija. Sa ubrzanom digitalizacijom i razvojem mobilnog i internet bankarstva, raste i potreba da korisnici finansijskih usluga razumeju rizike digitalnog okruženja i način na koji mogu da ih prepoznaju i zaštite se.

Između ostalog, digitalne tehnologije omogućile su građanima da otvore račun, apliciraju za kredit ili obave plaćanje putem mobilnih aplikacija, bez odlaska u banku. Automatizovani procesi zasnovani na savremenim rešenjima omogućavaju brže i dostupnije usluge.

Istovremeno, razvoj digitalnih kanala otvorio je prostor i za nove oblike prevara. Fišing (eng. phishing) mejlovi koji izgledaju kao da ih šalje banka, lažne SMS poruke i fišing sajtovi predstavljaju pokušaje da se dođe do poverljivih podataka korisnika. Zbog toga je informaciona bezbednost zajednička odgovornost finansijskih institucija i građana. Dok banke ulažu u napredne tehnologije i sisteme zaštite, građani imaju važnu ulogu u očuvanju sopstvenih podataka kroz pažljivo i odgovorno ponašanje u digitalnom okruženju.

Bezbednost klijenata i njihovih finansija predstavlja jedan od ključnih prioriteta Erste Banke. Poseban značaj ima kontinuirana edukacija korisnika, jer znanje i informisanost predstavljaju osnovu svake efikasne zaštite.

Kroz onlajn platformu #ErsteZnali, besplatne radionice i saradnju sa obrazovnim institucijama, Erste Banka doprinosi razvoju finansijske i digitalne pismenosti građana.
Sadržaji u okviru programa usmereni su na teme kao što su:

  • prepoznavanje pokušaja prevara putem mejlova, SMS poruka i društvenih mreža,
  • bezbedno čuvanje lozinki i pristupnih podataka,
  • odgovorno korišćenje digitalnih servisa,
  • osnovni principi zaštite privatnosti i ličnih podataka.

Informisan i edukovan korisnik ima ključnu ulogu u jačanju otpornosti društva na sajber rizike i finansijske prevare.

Digitalizacija bankarskog sektora donosi jednostavnost, dostupnost i brzinu, ali i nove izazove u pogledu sigurnosti. Za postizanje trajne zaštite neophodan je zajednički pristup: finansijske institucije treba da obezbede stabilnu i bezbednu infrastrukturu, dok građani treba da razvijaju znanja i navike koje ih štite od rizika.

U okviru Evropskog meseca sajber bezbednosti, Erste Banka podseća da bezbednost počinje znanjem i odgovornim pristupom tehnologiji. Informisani korisnici, zajedno sa pouzdanim sistemima zaštite, predstavljaju osnovu sigurnog i stabilnog digitalnog bankarstva.