Jedinstvena sajamska manifestacija i najznačajniji godišnji događaj u sektoru auto i moto industrije u jugoistočnoj Evropi, Bg car show i Motopassion,  biće održana na Beogradskom sajmu u tradicionalnom prolećnom terminu – od 21. do 27. marta 2024. godine.

Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova koja okuplja najveći deo potencijalnih izlagača na sajmu, i za ovaj sajam, je najavila predstavljanje novih modela kod većine brendova zastupljenih na našem tržištu. Posetiocima i potencijalnim kupcima pruža se mogućnost da učestvuju u jedinstvenom događaju, tokom kojeg će se predstaviti tridesetak auto i isto toliko moto brendova. Očekuje se oko 40 novih modela u auto i više od tog broja u moto sektoru.

Sajamsko predstavljanje vozila (svake druge godine je Međunarodni sajam automobila i motocikala, a Bg car show i Motopassion su novijeg datuma) u Beogradu ima dugu tradiciju.
Beograd je prvo “Društvo za priređivanje sajmova i izložbi” osnovao 1933. godine. Skoro istog trena je počela izgradnja izložbenog prostora.

Centralna kula i pet paviljona su sagrađeni za samo tri meseca na površini od 14 hektara. Nacionalne paviljone su sazidali Italija, Mađarska, Rumunija i Čehoslovačka, dok je sopstvene izložbene dvorane podiglo 17 stranih i domaćih firmi. Na prostoru današnjeg ” Starog sajmišta”.

Već 1937. od 11. do 21. septembra je održan “Prvi salon motornih vozila” u Petom paviljonu, a izlagali su između ostalih i Dženeral motors, Dodž, Sitroen, Harlej-Dejvidson, Bjuik, Mercedes- Benc, Ford…Uspeh ove izložbe ponukao je otrganizatore da već sledećeg proleća naprave samostalnu, međunarodnu izložbu vozila.

Prvi sajam automobila održan je od 5. do 15. marta 1938. godine pod pokroviteljstvom prestolonaslednika Petra II Karađorđevića i bio je jedan od devet zvanično registrovanih sajmova automobila u Evropi. Salon je zvanično otvorio tadašnji ministar trgovine Milan Vrbanić. Tadašnji predsednik Vlade Milan Stojadinović je bio i predsednik Sajma. Izložbu su obišli i prestolonaslednik Petar II i i Kraljica Marija, inače strastveni poklonik automobila.

U paviljonima 3, 4 i 5, Italijanskom paviljonu, paviljonima Hanze, Aranđelović A. D. i slobodnom prostoru, učestvovalo je 107 izlagača, iz osam stranih zemalja i nekoliko domaćih. Predstavljeno je 158 putničkih automobila, 65 teretnih, 10 autobusa, 18 šasija, 105 motocikala i bicikala, deset automobilskih motora, tri traktora i jedan motorni bager. Oko 40.000 posetilaca prodefilovalo je izložbenim prostorom.koji su imali prilike da vide vozila iz Sjedinjenih Američkih Država, Nemačke, Francuske, Engleske, Italije, Čehoslovačke, Austrije i Belgije. Po prvi put su u Beogradu izlagali Fijat i Lančija a kuriozitet je bio i Opelov auto od pleksiglasa. U Beogradu je tada bilo oko 12.000 automobila.

Do početka rata 1941. godine, ukupno su četiri puta izlagana motorna vozila. Četvrti salon, zakazan za polovinu maja 1941, nije održan zbog napada Nemačke na Jugoslaviju. Posle Drugog svetskog rata, rad Beogradskog sajma je obnovljen 1957. godine na novoj, sadašnjoj lokaciji.


PRVI SAJAM AUTOMOBILA NA SVETU

Istoričari automobilizma smatraju da je prvi Salon automobila održan u Parizu 11. decembra 1884. na Jelisejskim poljima (Exposition Internationale de Velocipedie et de Locomotion Automobile). Bilo je izloženo devet automobila od četiri proizvođača.

Godinu dana kasnije jedan engleski ser, Dejvid Solomons je napravio sličnu izložbu u Tanbidž Velsu gradu u kojem je bio gradonačelnik. Prvi Salon automobila u Parizu osnovan je 1898. a u SAD je prva sajamska izložba je održana 1900.u Medison skver gardenu u Njujorku.

Međunarodna organizacija proivođača vozila OICA osnovana je u Parizu 1919. i od tada ona daje “licence” za organizovanje međunarodnih sajmova vozila.