Panamera Turbo S E-Hybrid (foto) i Panamera GTS: dinamički maksimum

  • Panamera Turbo S E-Hibrid:  sa 1.000 Nm obrtnog momenta
  • Najbrža limuzina vrhunske klase na Nürburgring Nordschleife 
  • Plug-in hibrid sa 575 kV (782 KS) i širokim asortimanom opreme
  • Panamera GTS sa čistim V8 biturbo benzinskim motorom i 368 kV (500 KS)

Porsche lansira dinamičnu top seriju modela Panamera Turbo S E-Hybrid i Panamera GTS. Posebno fokusirana na performanse, nova Panamera GTS postavlja standarde kada su u pitanju purizam i agilnost. Turbo S E-Hybrid, pak, impresionira rasponom od luksuznih voznih karakteristika do vrhunskih performansi na trkačkoj stazi.

Štutgart. Porsche Panamera je redefinisala segment luksuznih limuzina. Kombinuje udobnost vožnje sa svojstvima Porsche sportskog automobila na jedinstven način. Sada su dve posebno moćne i sportske varijante dodate u asortiman modela. Ovo su automobili sa različitim fokusom: Panamera GTS je dinamična sportska limuzina koja u prvi plan stavlja emocionalno iskustvo vožnje. Panamera Turbo S E-Hybrid je pozicioniran na samom vrhu serije modela kao najmoćniji, najbrži i najluksuzniji derivat. Ovaj vrhunski model je novi rekorder u zvaničnoj rang listi najbržih automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridnih luksuznih limuzina na Nürburgring Nordschleife.

Panamera GTS

Oba modela pokreće dalje razvijeni 4,0-litarski biturbo V8 motor koji se već koristi za pogon Panamera Turbo E-Hybrid. Ovaj snažan motor pripremljen je za stroge zahteve Euro 7 standarda o emisiji izduvnih gasova. Promena sa twin-scroll turbopunjača na single-scroll skraćuje fazu zagrevanja njegovih katalitičkih pretvarača. Temperature izduvnih gasova do 1000°C i povezano čisto sagorevanje, kao i povećanje srednjeg vršnog pritiska na 140 bara u komorama za sagorevanje, povećavaju efikasnost pogona, posebno u visokodinamičkom opsegu. Osmo-stepeni Porsche menjač sa dvostrukim kvačilom (PDK) je fundamentalno redizajniran. Sa optimizovanim površinama za prenos snage i većim kapacitetom termičkog opterećenja, on je u stanju da primeni ogroman pogonski moment Panamera Turbo S E-Hybrid.

Najmoćnija Panamera: Panamera Turbo S E-Hybrid

Kod Porsche brenda, reč Turbo tradicionalno predstavlja vrhunac performansi među varijantama modela uglavnom namenjenim za put. U isto vreme, Turbo logo označava tehnološko liderstvo u dotičnom segmentu. Kombinacija visoko efikasnih motora sa unutrašnjim sagorevanjem i električnog pogona omogućava posebno snažan pogon i izuzetne performanse.

Nova Panamera Turbo S E-Hybrid je najmoćnija Panamera proizvedena u seriji do sada. Njegov V8 biturbo motor ima snagu od 441 kW (600 KS), a snaga električnog motora potpuno integrisanog u kućište i u rashladni krug PDK iznosi 140 kW (190 KS). U poređenju sa prethodnikom, njegova sistemska snaga je povećana za 75 kW (102 KS) na 575 kW (782 KS), a obrtni moment sistema je porastao za 150 Nm na 1.000 Nm. Panamera Turbo S E-Hybrid od nule do 100 km/h ubrzava za 2,9 sekundi i ima najveću brzinu od 325 km/h. Ovo označava poboljšanje od 25 km/h i 0,5 sekundi.

U isto vreme, nova Panamera Turbo S E-Hybrid je efikasna za vožnju. U poređenju sa prethodnom generacijom, njegov hibridni pogon nudi veći električni domet, brže punjenje i agilniji odziv. Sa kapacitetom od 25,9 kWh (bruto), baterija visokog napona skladišti 45 procenata više energije nego prethodna baterija. Ovo najmoćnijoj Panameri daje električni domet do 88 km (WLTP EAER City). Sa povećanjem snage rekuperacije na 88 kW, Panamera Turbo S E-Hybrid vozi efikasnije nego ikada u potpuno električnom režimu. Uz odgovarajući izvor napajanja, ugrađeni AC punjač od 11 kW puni bateriju od nula do 100 procenata za oko dva sata i 39 minuta.

Prepoznatljiv dizajn Turbo modela

Porsche naglašava ulogu Turbo modela kao najboljih u svojim linijama modela sa karakterističnim zadnjim branikom i prepoznatljivim prednjim krajem u boji eksterijera. Pozadi, hromirane izduvne cevi u tamnoj bronzi upotpunjuju ovaj izgled. Standardna oprema za Turbo S E-Hybrid takođe uključuje Porsche keramičku kompozitnu kočnicu (PCCB) sa žutim kočionim čeljustima. Acid Green je takođe dostupan kao tipična E-Hybrid boja.

Turbonit, elegantan metalik sivi ton, rezervisan je isključivo za Turbo modele. Panamera Turbo S E-Hybrid ima ovu boju na vazdušnim lopaticama na prednjem delu automobila, na traci zadnjeg branika i na 21-inčnim Panamera Turbo S točkovima sa centralnim zaključavanjem. Porsche takođe koristi Turbonite u unutrašnjosti, na primer na ukrasnim trakama i kaiševima, komandama na centralnoj konzoli i volanu. Turbonit kontrastni šavovi se takođe nalaze na sedištima, oblogama vrata, instrument tabli i patosnicama. Krovna obloga je potpuno presvučena Race-Tex-om nalik na antilop.

Novi record za model Panamera Turbo S E-Hybrid

Čak i pre lansiranja, nova Panamera Turbo S E-Hybrid je postavila najbolje vreme. Test vozač Porsche-a Lars Kern (36) prošao je krug Nordšlajfe Nirburgring (20,832 kilometra) za samo 7:24,172 minuta. Sa ovim overenim vremenom, Porsche je postavio rekord za najbržu limuzinu vrhunske klase sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridnim motorom u zvaničnoj rang listi Nurburgring 1927 GmbH & Co. KG. Nova Panamera je oborila postojeći rekord u ovoj klasi automobila za 3,62 sekunde. Rekordni krug je vozio Lars Kern 12. jula 2024. Da bi zaštitio vozača, Panamera koja obara rekord je bila opremljena trkačkim sedištem i sigurnosnim kavezom, ali je inače odgovarala serijskoj verziji.

Lars Kern je već postavio rekorde u klasi Nordšlajfe 2016. i 2020. sa Panamerom, poslednji put u Panameri Turbo S. Ovo novo brže vreme Panamere Turbo S E-Hybrid je dokaz doslednog daljeg razvoja sportskog automobila sa četvoro vrata. Sa novim vremenom od 7:24,172, Lars Kern je popravio svoj rekord iz 2020. godine za 5,64 sekunde.

Gume za gusenice i Carbon Aerokit za modele Panamera Turbo

Sa ovim novim rekordom u klasi, nova Panamera je pokazala za šta je sposobna. U velikoj meri, performanse automobila su zaslužne za novi Carbon Aerokit i specijalno razvijene UHP gume iz Michelin-a. Aerokit je dostupan za modele sportske limuzine Panamera Turbo i Turbo S E-Hibrid. Uključuje vazdušne lopatice, bočne pragove i zadnji difuzor od ugljenika, i optimizuje aerodinamičku ravnotežu za vožnju na trkačkoj stazi. Prednji spojler u potpunosti eliminiše podizanje na prednjoj osovini. U kombinaciji sa Gurney poklopcem na prilagodljivom 4-smernom zadnjem spojleru, njegov neto efekat je stvaranje potisne sile.

Pri brzini od 200 km/h, poboljšava potisnu silu za 60 kilograma i omogućava postizanje još većih brzina u izazovnim serijama krivina. Michelin Pilot Sport Cup 2 gume sa oznakom N0 dodatno poboljšavaju vuču automobila. Michelin Pilot Sport Cup 2 gume dimenzija 275/35 ZR 21 napred i 325/30 ZR 21 pozadi su specijalno razvijene za Panameru i za dinamične situacije u vožnji.

Sveobuhvatan asortiman opreme u modelu Panamera Turbo S E-Hibrid 

Porsche je opremio vrhunski model serije Panamera sa Porsche Active Ride vešanjem kao standardnom opremom. Ova inovativna šasija je povezana sa visokonaponskim sistemom od 400 V i stoga je tehnički izvodljiva samo u modelima Panamera sa E-Hybrid pogonom. Svaki amortizer ima električnu hidrauličnu pumpu koja aktivno generiše sile u smeru odskoka ili kompresije. Na ovaj način, vešanje skoro u potpunosti kompenzuje pokrete karoserije i drži automobil horizontalno tokom dinamičnih manevara vožnje. Tehnologija omogućava inovativne funkcije kao što je prekomerna kompenzacija pokreta i kotrljanja. Takođe usklađuje raspodelu opterećenja točkova sa nivoom prianjanja, čime se optimizuje vuča. Sveobuhvatan asortiman opreme dostupne za Panamera Turbo S E-Hybrid takođe uključuje sve sisteme kontrole dinamike vožnje, upravljanje zadnjom osovinom, Porsche keramičku kompozitnu kočnicu (PCCB) sa kočionim diskovima od 440 milimetara na prednjoj strani i prečnikom od 380 milimetara na zadnji, kao i Bose® zvučni sistem.

Najagilnija Panamera: Panamera GTS

GTS je skraćenica od Gran Turismo Sport. Porsche automobili sa ovom oznakom modela nude dodatni sportskog duha i maksimalni užitak u vožnji, zajedno sa visokom upotrebljivošću iz dana u dan. U skladu sa ovom filozofijom, Panamera GTS se takođe odlikuje šasijom podešenom za visoke performanse, ekskluzivnim SportDesign paketom i sportskim, visokokvalitetnim enterijerom. To je posebno direktna i okretna varijanta vrhunske sportske limuzine. Snažni, sveobuhvatno unapređeni V8 biturbo motor igra glavnu ulogu u posebno intenzivnom iskustvu vožnje u Panameri GTS. Nudi linearnu isporuku snage koja je jasno primetna čak i pri brzinama motora iznad 6.000 o/min.

Motor isporučuje 368 kW (500 KS), 20 KS više od pogona koji je imao njegov prethodnik. Ovo rezultira boljim voznim performansama i dinamikom, i još većom efikasnošću. Sportski automobil sa četvoro vrata ubrzava od nule do 100 km/h za 3,8 sekundi i ima najveću brzinu od 302 km/h. Standardni sportski izduvni sistem u Panameri GTS je posebno razvijen da stvori moćan, emotivan zvučni pejzaž.

Porsche je standardnom dvokomornom vazdušnom oslanjanju sa dva ventila, uključujući PASM u Panameri GTS, dao posebnu sportsku doradu. Deset milimetara niža karoserija i ojačani stabilizatori obezbeđuju primetno direktnije iskustvo vožnje i nižu osnovnu brzinu opruge. Elektronski kontrolisana blokada diferencijala PTV Plus obezbeđuje optimalnu distribuciju obrtnog momenta između točkova. U kombinaciji, ove mere obezbeđuju veću stabilnost karoserije i smanjenje nagiba i kotrljanja u čitavom opsegu brzina. Ova dodatna dinamika dolazi bez značajnog smanjenja udobnosti.

Ekskluzivni dizajn i oprema u GTS stilu

Kao što je slučaj u svim linijama modela, Porsche GTS modeli se mogu prepoznati po njihovom prepoznatljivom sportskom dizajnu. Crni GTS logotipi na bočnim i zadnjim stranama automobila, jedinstveni prednji deo, tamno zatamnjeni HD matrik LED farovi i zadnja svetla, kao i crvene kočione čeljusti takođe čine Panameru GTS nepogrešivom. Standardni Sport paket takođe uključuje elemente karoserije u saten-mat crnoj boji. To uključuje bočne pragove, umetke u prednjem delu, obloge bočnih prozora i zadnji branik. Porsche je zadržao izduvne cevi sportskog izduvnog sistema u tamnoj bronzanoj boji kako bi stvorio uzbudljiv kontrast. Dodatni naglasak daju 21-inčni Turbo S točkovi sa centralnom bravom u Anthracite sivoj boji.

U unutrašnjosti, Porsche je raskošan u upotrebi Race-Tex-a nalik antilopu. Pokriva krovnu oblogu, naslone za ruke i panele vrata, kao i središnje panele adaptivnih sportskih sedišta sa podešavanjem u 18 smerova. Porsche takođe nudi dva paketa enterijera specifična za GTS u karmin crvenoj ili neo sivoj boji. Ukrasni šavovi i kaiševi takođe dolaze u boji odabranog pakovanja. Dostupan je i unutrašnji paket u Carbon mat. Standardna oprema Panamere GTS takođe uključuje Bose® zvučni sistem i Sport Chrono paket sa štopericom i funkcijom push-to-pass.

Lansiranje na tržište i cene

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid i Panamera GTS su sada dostupne za naručivanje kao sportske limuzine. Oba modela imaju koristi od mnogo novih karakteristika treće generacije Panamere. To uključuje koncept kontrole Porsche Driver Experience, HD matrično LED svetlo visoke rezolucije koje je posebno dalekosežno, sveobuhvatno proširene funkcije povezivanja kao što je dublja integracija Apple CarPlay®-a, video strimovanje na opcionom displeju putnika i opcija parkiranje automobila spolja pomoću aplikacije za pametni telefon. Executive varijanta Panamera Turbo S E-Hybrid sa dugim međuosovinskim rastojanjem se nudi na bazi specifičnoj za tržište; četvorozonska automatska kontrola klime i velika centralna konzola su uključeni kao standard. Panamera GTS dolazi isključivo kao sportska limuzina sa kratkim međuosovinskim rastojanjem.

U Nemačkoj cene za Panamera Turbo S E-Hybrid počinju od 229.400 evra, a za Panamera Turbo S E-Hybrid Executive od 240.700 evra, uključujući PDV i opremu specifičnu za zemlju. Osnovna cena Panamere GTS je 165.300 evra. Isporuke u Nemačku počeće na jesen 2024.