Tekst i fotografije: Aleksandar Uglješić
Test Maserati GranTurismo Trofeo nas vodi u svet automobila koji nije za svakoga, a od čije cene podilazi jeza
Test Maserati GranTurismo Trofeo nas vodi u svet automobila koji nije za svakoga, a od čije cene podilazi jeza. Zapravo, test modela Maserati GranTurismo Trofeo nas vodi i u ne tako daleku, ali vrlo zanimljivu istoriju italijanskog GT-a, sportskog kupea koji je nastao brzo, ali opstao dugo. Kao novi model, u svojoj prvoj generaciji (M145) Maserati GranTurismo je predstavljen 2007. godine na salonu u Ženevi, kao zamena za Maserati Coupe i Spider.
To i ne bi bila neka preterana zanimljivost, da model nije stvoren u rekordno kratkom roku.
Od početka dizajna pa do ulaska u serijsku (koliko god bila mala u kontektu autoindustrije) proizvodnju prošlo je samo devet meseci.
Maserati GranTurismo Trofeo ima osnovnu cenu od 224.285 evra
Po toj činjenici, Maserati GranTurismo ušao je u istoriju autoindustrije. Naravno, jasno je da prvi GranTurismo nije razvijan od same nule i da je koristio mnogo toga što je preuzeto gotovo “sa police”, uključujući i pogon. Prvi Maserati GranTurismo je imao “pedigriran” pogon. Njegov 4.2 litarski V8 (vremenom povećan na 4.7 litara) razvijen je u saradnji sa Ferrarijem, i koristiće ga do kraja svog životnog veka 2019.
Ceo tekst možete pričitati na Dmotion.rs