Značajna uloga društvenih mreža u promociji turizma
Foto: TGA (Türkiye Tourism Promotion and Development Agency)
Možda ste se nedavno susreli sa nekim od očaravajućih promotivnih videa Turske dok ste pregledali društvene mreže.
To nije slučajnost! Turska se pojavila kao lider u globalnom marketingu turističkih destinacija i postala vodeći akter u promociji turizma na digitalnim platformama. GoTurkiye, zvanični globalni turistički portal zemlje, sada je jedan od najpraćenijih zvaničnih turističkih naloga na društvenim mrežama, sa ukupno 20,8 miliona pratilaca na osam glavnih platformi.
Značajna uloga YouTube-a i TikTok-a
Turska se izdvaja na globalnoj turističkoj sceni zahvaljujući zadivljujućoj raznolikosti kakvu nijedna druga destinacija ne može da ponudi. Osvojivši digitalni svet svojim duhom, GoTurkiye se brzo razvio u jednu od najuspešnijih svetskih platformi, na jedinstven način prikazujući bogatu kulturu i turistička blaga zemlje – sve pod jednim digitalnim krovom. Nalozi platforme na društvenim mrežama osvajaju srca širom sveta vizuelno upečatljivim i narativno snažnim sadržajem.
Na YouTube-u, GoTurkiye donosi spektakularne produkcije koje prikazuju izuzetne destinacije i doživljaje širom zemlje, približavajući ih globalnoj publici. Od originalnih mini-serija poput „Antalija Gambit” i „İstanbul, ljubavi moja”, do kreativnih formata kao što je „Budite naši gosti”, u kojem influenseri istražuju različite gradove širom Turske – kanal kombinuje filmski vizuelni stil sa snažnim pripovedanjem, stvarajući sadržaj koji i informiše i inspiriše. Rast kanala u poslednje vreme je zapažen – broj pretplatnika porastao je za 146%, sa 2,1 milion na 5,2 miliona. Takođe je dostignuto 763 miliona pregleda u prvih šest meseci 2025. godine, što predstavlja rast od 55%, dok je broj interakcija porastao za 123%, sa 54,9 miliona na 122,6 miliona. Ove brojke učinile su GoTurkiye YouTube kanal najuticajnijim nacionalnim promotivnim turističkim nalogom na toj platformi.
Jedan od najzapaženijih projekata kanala, Sight & Sound Sessions, dodatno je povećao globalnu privlačnost kanala, prikupivši 15,5 miliona pregleda i 1,7 miliona sati gledanja na YouTube-u. U okviru ovih sesija, svetski poznati muzički umetnici, uključujući Andrea Vanza, Einmusik-a, Sébastiena Légera, Olivera Koletzkog, Kadebostany, Chrisa Lunoa, Sezera Ujsala, Korolovu i Miss Monique, izvode spektakularne live setove na najpoznatijim lokacijama širom Turske, kao što su Pamukale, Akjaka, jezero Tuz, Artvin, antički grad Side i Bolu.
TikTok nalog GoTurkiye takođe je doživeo procvat, privlačeći globalnu publiku istim bogatim spojem zadivljujućih vizuala, zanimljivih priča i sadržaja u koraku sa trendovima. Kreiran za brzi, dinamični format TikToka, sadržaj GoTurkiye-a — od spektakularnih snimaka dronom tirkiznih obala i drevnih gradova, do tekstualnih objava koje ističu legendarne rute i zabavnih klipova koji prate viralne trendove — uspešno kombinuje zabavu sa autentičnim pričama o turskim blagima. Strategija očigledno daje rezultate. Broj pratilaca naloga porastao je za 34%, dostigavši 4,63 miliona, dok je broj pregleda skočio za 53%, na 1,4 milijarde u prvih šest meseci 2025. u poređenju sa prošlom godinom. Ovaj eksplozivni rast učvrstio je GoTurkiye kao vodeći nacionalni turistički promotivni nalog na TikToku.
Instagram ne zaostaje
Instagram nalog GoTurkiye prikazuje raznovrsna iskustva Turske kroz različite objave, pozivajući korisnike da istraže zemlj.. Reels video snimci dočaravaju ritam Turske za manje od minuta, prikazujući bezvremenske turske recepte, zadivljujuće kadrove i mnoge druge kreativne sadržaje koji pratioce vode na tematska putovanja.
Broj pregleda, koji je u prvoj polovini 2024. godine iznosio 538 miliona, porastao je na 812 miliona u istom periodu ove godine, što predstavlja rast od 51%. U istom periodu, broj interakcija porastao je za 127%, dostigavši 141 milion. Broj pratilaca takođe je porastao sa 3,2 miliona na 3,7 miliona, što predstavlja rast od 15%. Sa ovim rezultatima, Instagram nalog GoTurkiye zauzeo je drugo mesto među nacionalnim promotivnim nalozima na svetu.
Međutim, uticaj GoTurkiye platforme ne zaustavlja se samo na popularnim mrežama kao što su YouTube, TikTok i Instagram. Platforma beleži uspeh i na Facebooku, mreži X (bivši Twitter), WhatsAppu, Douyinu (Kina) i VKontakteu (Rusija). Zahvaljujući ovom višekanalnom pristupu, GoTurkiye je uspostavio snažnu i održivu mrežu angažovanja na globalnom nivou. Korišćenjem strategija zasnovanih na podacima i višeslojnih digitalnih pristupa Turske agencije za promociju i razvoj turizma (TGA), GoTurkiye je prerastao iz obične promotivne platforme u digitalnog kulturnog ambasadora Turske.
